BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Khamis, 26 Disember 2013

Resepi #9 Sushi

Menu ala timur lak...hehe..
Bahan-bahan
- beras jepun (jenama sumo)
- cuka
- garam
- timun (potong panjang)
- hotdog/crab stick
- lobak (potong panjang)
- telur (didadar nipis dan dipotong panjang)
- kepingan rumpai laut
cara-cara
- masak secawan beras jepun macam masak beras biasa
- celur sebentar hotdog/crab stick bagi masak...dah masak potong memanjang...agak-agak sama saiz dengan lobak dan timun
- bila beras dah masak gaul dengan sedikit garam dan cuka...ikut citarasa nak masin dan masam banyak mana
- ambil kepingan rumpai laut letak atas tikar gulung...ambil sesenduk nasi jepun dan ratakan atas rumpai laut...letak sebelah tepi je...agak-agak boleh balut isi dia..
- ambil potongon hotdog/carb stick, telur dadar, timun dan lobak..susun bagi elok..
- gulungkan ketat-ketat..siap pastu boleh la dipotong...
step boleh rujuk gambar dibawah





nota kaki: isi dalam tu boleh bubuh apa je yang rasa boleh masuk kat tekak...nak letak ikan salmon pun boleh...daging salai pun boleh...ayam belanda pun ikut suka korang la...

0 comments:

Catat Komen