BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Khamis, 26 Disember 2013

Bila tangan rajin nak menaip...Minda lak bagi idea mencurah-curah...

Tajuk entri kemain panjang berjela-jela lagi...ni la akibatnya bila lama tak menulis...rasa rindu yang amat...berangan nak tulis buku...tapi tak tercapai lagi impianku itu...cuba tulis buku ilmiah dulu la...doakan la berhasil...ni impian tau bukan angan-angan...

Sejak akhir-akhir ni macam-macam perancangan terfikir nak dilaksana...tapi tak tau bila nak berjalannya...plan dah ada...mula sikit dah pun...tapi rasa sangkut lak...rasa nak carry forward ke tahun depan je...hujung tahun ni nak tenangkan minda dulu...hehe...

Dalam dok malas-malas ni, isu semasa tetap diambil peduli...paling panas sekarang ni pasal harga barang naik...tol nak naik...gst nak buat dah...macam-macam lah kalau nak tulis jadi senarai panjang lak...kalah senarai shopping barang dapur aku...nak kata aku setuju tak lah...tapi yang tak sedapnya bila satu-satu isu tu dibangkit kat mana-mana laman sosial mulalah dok maki sana hamun sini...lepas sorang maki sorang lagi hamun...macam tak ada perkataan lagi elok dan lagi manis lak yang boleh ditulis...tak tau la pergi mana dah sikap tatatusila orang malaysia ni...rasa masing-masing pergi sekolah...belajar akhlak, moral semua tu...tapi sayang sekadar belajar tapi tak dipraktikkan...

Rasa tak enak dibaca oleh golongan.muda dan kanak-kanak...patutnya yang dewasa jadi contoh...tak puas hati suarakan dengan betul...bukan guna perkataan dot dot dot...malu je kalau anak-anak baca...macam ketam mengajar anaknya berjalan betul...suruh anak cakap beradap sopan...tapi diri sendiri tak ada ketatasusilaan...

Rasanya eloklah fikir dulu sebelum komen tu...tak guna pun maki-maki camtu...buat tambah dosa je...nak minta maaf dengan manusia ni susah tau...salah dengan tuhan boleh minta ampun bila-bila...salah dengan orang kena cari sampai jumpa...tak ke naya camtu...

nota kaki: peringatan untuk diri sendiri gak ni...lebih baik berfikir sebelum berkata-kata...kelak mendatangkan bencana...

0 comments:

Catat Komen