BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Sabtu, 30 Jun 2012

Rumah kena pecah masuk #3

Aku tengah sakit ati sebenarnya ni...dah berbulan kot kes rumah aku kena pecah masuk tapi sampai sekarang aku still tak dapat balik barang-barang aku tu...kalau ditanya dengan pegawai polis yang in-charge kes aku tu jawapan dia tetap sama...kertas siasatan tak sampai lagi kat dia...adeh tak kan nak kena tunggu setahun kot baru dapat balik...kata kes dah setel kat mahkamah...pesalah pun dah ngaku...apa lagi yang nak tunggu...takkan nak tunggu sampai barang-barang aku tu korang lelong kot...jadi macam kes dalam berita baru-baru ni...barang kes jadi emas palsu lak...mau ngamuk aku kalau jadi camtu kat barang-barang aku tu...memang la laptop tu dah lama...phone tu dah outdated dah...tapi semua tu ada sentimental value hokey...isi kandungan dalam laptop tu pun banyak yang penting buat aku dan kerja aku...tak kan tu pun tak faham-faham lagi kot...buat pihak yang bertanggungjawab, jangan la buat orang tertunggu-tunggu...tak boleh ke permudahkan proses yang boleh dipermudahkan...tak yah la nak banyak sangat kerenah birokrasinya...macam mana la rakyat nak respect kalau macam ni jadinya...nak kena sumpah seranah lagi ada kot...sabar je la wahai hati...

nota kaki: sekadar luahan hati seorang insan yang tak berkepentingan...PDRM dan pihak mahkamah sila amik tindakan yang pantas ye...jangan buat rakyat menyumpah seranah anda setiap hari...bukan aku sorang kot yang penah rasa macam ni...

0 comments:

Catat Ulasan