BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Selasa, 13 September 2011

macam-macam hal daa...

sejak akhir-akhir ni rasa tetiap hari ada je berita yang tak sedap didengar...bukan nak complain ke apa...tapi susah nak cakap la...karang silap tulis kena saman lak kan...dari isu sejarah ke isu cukai kerajaan...dari kisah dalam kain sampai kisah panas yang lain...haish...naik boring lak nak tengok berita...


doa aku harap negara tanah tumpah darahku ni dapat menghadapi cabaran masa kini...jangan sebab nila setitik habis susu sebelanga...jangan sebab segelintir tangan-tangan rakus negara ni huru hara...minta dijauhkan la ya...tak kan kita nak jadi macam negara-negara luar yang sentiasa bergolak...perang saudara...karang tak pasal-pasal pihak luar campur tangan...jangan diulang kesilapan generasi terdahulu...menyerahkan kuasa pada pihak yang berkepentingan...fikir nak penuhkan tembolok sendiri jer...orang lain diinjak-injak, dipijak-pijak...ingatlah tanggungjawab yang dah diberi...jalankan dengan penuh amanah...diakhirat nanti pasti dipersoalkan semula...senang didunia tak menjanjikan kebahagiaan disana nanti...

nota kaki: awal bulan buat kira-kira bajet untuk sebulan mesti tak cukup...tapi alhamdulillah rasa tak pernah lagi tengah bulan tak cukup duit...sampai gaji seterusnya masih lagi ada baki...kadang-kadang hairan gak...mungkin ni la seperti yang Allah janjikan...rezeki yang halal pasti cukup walau sikit macam mana pun nilainya didunia...tapi disisi Dia nilainya teramat tinggi...:)

0 comments:

Catat Komen