BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Khamis, 23 Jun 2011

3 bulan tanpa gaji

Teruk betul la...semalam kemain la aku ingat gaji aku masuk hari ni cam orang lain...tapi hampeh...harapan je la...masuk okerja tadi awal-awal lagi aku dah cek akaun CIMB aku...mengecewakan...slip gaji ada...tapi gaji tak ada...pe kes...aku tak suka nak marah-marah dalam blog...tapi kes gaji tak dapat ni memang aku marah sangat sebab kawan yang lapor diri pada masa yang sama, hari yang sama dengan aku dah dapat gaji lagi bulan lepas dah...pesal aku tak dapat lak???...

3 bulan ni aku terpaksa survive pinjam ngan adik beradik je nak tampung hidup...mujur ada adik beradik yang memahami, yang boleh tolong, tak berkira langsung...syukur...tapi aku malu gak sebab masuk ni dah 3 bulan pinjam tapi tak bayar-bayar lagi...kalo kereta dah kena tarik balik dah dengan pihak bank...boleh tak korang yang buat gaji tu faham perasaan aku ni...aku ada kereta yang nak kena bayar tiap-tiap bulan...minyak yang nak kena isi untuk pergi kerja...perut yang lapar nak minta makanan...untuk apa aku kerja kalau gaji tak dapat-dapat???...sukarelawan pun ada elaun tau tak!!!!

nota kaki: macam-macam alasan la yang korang bagi bila aku tanya kenapa gaji tak masuk lagi...KERAJAAN dah nak bankrup ke sampai gaji aku yang seciput tu pun tak boleh bayar nak compare dengan gaji pak-pak menteri yang berkali-kali ganda dari aku tu????

2 comments:

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ berkata...

rilex sila...rilex...cool....

kerajaaan banyak duit lg nak guna kat tempat lain... ;-) deal...ko kan dah tahu 3 bulan baru dapat gaji... ;-)

tapi ini semua bergantung kepada bendahari or kerani kewangan jabatan tu...kalau diorang cepat wat keje...cepat lah....

tp zaman skang ni, mana buley idup gaji 3 bulan xda,...zaman dulu ley la..barang sume murah2...isi minyak kete pon murah...hehehe


Layari juga update terbaru
Biodata Syamsul Yusof Haslam

sila1209 berkata...

sbb aku tau 3bln xdpt gaji la bru ni aku bising...ni msk bln ke 4 da ni x dpt2 lg...penin woo...

skali td pg call dr kemntrian lama lak mintak pulang blk gaji tlebih byr...mana la nak cekau duit nak byr blk 14hari je lak tu...waaa...

Catat Ulasan