BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Selasa, 25 Januari 2011

Tanpa tajuk

Entry kali ni aku tak ada idea nak letak tajuk pe...tiba-tiba pagi ni rasa tergerak nak menulis...sebelum mula bekerja pada hari selasa yang indah ini...rasa agak letih pagi ni...semalam buat sit up sampai x boleh tido malam...hehe...kesihatan itu penting...tido pun penting gak kan...

Ok la..tujuan aku menulis pagi ni saja je nak berkongsi rasa...sekarang ni tiap-tiap malam asal buka tv untuk tengok berita je mesti pasal politik la, pemilihan la, isu sana sini, harga naik...kalau dengar pun naik sakit hati la..but the truth is the truth...apa yang jadi kat sekeliling kita ni semuanya ada hikmahnya...kadang-kadang apa yang jadi tu sebenarnya hasil daripada perbuatan kita sendiri...bak kata pepatah...apa yang kita buat sekarang ni mencerminkan masa hadapan kita...so fikir-fikirkan lah dengan masak sebelum mengambil apa jua tindakan...jangan hanya tau nak salahkan orang lain...semak dulu diri sendiri...

Ceh...bermuahasabah lak aku ni di pagi hari...tapi aku rasa ni la cara terbaik untuk memulakan hari dengan ceria...muhasabah dan cuba perbaiki diri...

Sebenarnya semalam aku agak stress...kalau ada member-member yang baca post aku kat fb memang tau la betapa seriusnya tahap stress aku tu...bila fikir-fikirkan balik stress tu sebab salah aku gak...ye...aku pun bermuahabah di pagi hari ni...azam tak kan buat lagi silap yang sama..dengar arahan dengan teliti dan buat seperti yang sepatutnya...bukan memandai-mandai...amanah yang dah diberi laksanakan dengan sebaiknya...hidup bukan untuk menongkat dunia...satu hari kita di atas...besok belum tentu kita tak akan jatuh tersungkur...

p/s: hidup bukan untuk selamanya...besok belum tentu kita boleh bernafas lagi...muhasabah dan bersyukurlah atas nikmat nyang diberi...jangan selalu merungut dengan musibah yang menimpa..(peringatan untuk diri sendiri)...

nota kaki - suka bila rasa hidup ni so simple but with the colorful of happiness...;-p

2 comments:

elia berkata...

luv ur last message..;DD

myblog berkata...

elia: hehe...me too

Catat Ulasan