BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Jumaat, 4 November 2016

Set bersalin

Nak cerita pasal set bersalin lak kali ni...masa anak pertama guna set bersalin NR...memang bagus set bersalin ni..tapi yang tak bagusnya aku pakai tak habis..biasalah orang malas...haha...paling best jamu dengan minyak sapu kat perut dia tu...memang nampak hasil kejap je dah tak menggeleber...hehe...set ni mahal gak aku beli...kalau tak silap rm 3-4 ratus gak...bengkung tak ada lak dalam set tu...kena beli lain...dalam rm30 mak aku belikan...masa tu da lepas bersalin dah baru beli sebab nak pakai bengkung jawa panjang berjela tu tak reti...haha...
Anak kedua amik set bersalin Amway...yang ni siap bengkung...kiranya bengkung aku ada dua dah la sekarang ni...boleh buat tukar-tukar...set kali ni harga dia dalam rm2-3 ratus gitu...alahai tak ingat dah harga dia...pelupa sungguh...bersalin kali ni sebab tak kena episotomi jadi agak mudah lah proses pantang tu...anak pertama banyak sangat trauma aku kena...mujur tak serik je...kalau tak sorang je la anak aku...haha...set bersalin yang ni pun ok...cuma macam biasa aku yang malas...param pilis tak guna pun...siap lulur lagi dapat tapi aku tak guna...yang lain-lain habis la aku guna...jenis luaran ni memang payah la nak suruh aku pakai..lagi jenis berserbuk...huhu..
Jadi dari pengalaman dua orang anak sebelum ni maka anak yang ketiga ni aku buat keputusan tak nak beli set bersalin dah...beli yang loose je...beli yang akan aku guna je...membazir lak beli mahal-mahal tak guna kan...jumlah harga barang-barang aku beli kali ni bawah rm150 je...kan ke jimat banyak tu dari beli set ratus-ratus...hehe...aku beli ni pun kira lengkap untuk luar dalam tau...ada jamu dengan nenas batu untuk dalaman...pastu luaran ada krim param pilis, lulur, sabun aura, dengan krim gel bara..benda ni je la yang aku guna kalau beli set bersalin...bengkung pun ada dua da...siap ada bengkung moden jenis zapzap tu lagi...beli masa lepas bersalin muaz...akar-akar kayu ke memang out terus...tak boleh terima..kalau ada yang perlu karang aku tambah lain la pas bersalin...sekarang kan zaman shopping online...duduk rumah pun boleh beli barang...rasanya dah cukup dah kot barang-barang yang ada tu...hasilnya kita tunggu tahun depan...hehe...

0 comments:

Catat Ulasan