BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Selasa, 4 Februari 2014

Agoda vs Hotel Seri Malaysia

Ni nak cerita pasal plan kitorang yang tak jadi nak check in Hotel Seri Malaysia...cuti raya cina ni konon-konon nak bawak naomi mandi kolam la...survey punya servey hotel yang terdekat ada kolam renang kanak-kanak kat Hotel Seri Malaysia Sungai Petani...

Kitorang dah biasa booking hotel guna agoda je...senang dan dapat harga murah sikit compare dengan by call atau walk in...semua online je...bayar debit/kredit kad...setel...tak pernah lagi jadi masalah bila nak check in bilik penuh...padahal kitorang dah bayar full tu...bukan booking kosong je...pergi hatyai dengan krabi pun guna agoda je booking...hotel 3 star je kot...ok je tak ada masalah...

Nak dijadikan cerita cek kat agoda ada bilik kosong lagi...so booking la untuk satu malam...lepas my bie balik kerja nak terus check in...my bie kena ot hari sabtu...sampai pun dah malam...

Konon ingat sampai boleh lah melepak atas katil kan...yela da dekat pukul10 dah masa tu...naomi pun dah ngantuk...sekali penyambut tetamu tu kata bilik full lak...my bie je yang cakap sebab aku dok melayan naomi yang dah start merengek...dia kata sebab ada tetamu yang extend stay...pastu dah tau bilik full pesal tak maklumkan pada agoda supaya close booking...tak ke menyusahkan orang je...kalau datang lagi jauh nak kena cari hotel lain lak malam-malam hari tu...

Aku tak tau salah siapa sebenarnya...yang pasti bukan salah kitorang lah sebab dah terang dan nyata kat agoda kata ada bilik lain...so ada masalah komunikasi la antara agoda dengan pihak hotel...akhirnya kitorang terpaksa balik ke jitra semula malam tu gak...jenuh...mujur tak jauh mana...tapi rugi masa dan duit minyak+ngv je...hampeh betul...sakit hati pun ada...dah tak pasal-pasal nak kena email kat kewangan hotel nak minta refund balik...ntah bila dapat tak tau la...abis semua plan tak jadi...

nota kaki: buat pihak hotel, eloklah jangan buat orang camni lagi...kalau dah full tutup je la mana-mana online booking tu sebab lepas tu aku cek balik kat agoda still tulis status available lagi...tak pun kalau tak nak terima tetamu yang boooking onlinr tak yah lah wujudkan perkhidmatan tu...terima je walk in ngan by call punya tetamu...tak ada la jadi lagi kes macam aku ni...rasa teriniaya tau tak...macam apa je kena balik semula masa tu...

0 comments:

Catat Ulasan