BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
do wat ever u want but dont cross d line...who ever u'r juz make u proud to be urself...life is easy if we make it simpe...no matter wat, juz enjoy ur life...

Click Here

Khamis, 17 Mei 2012

Pati Delima Gulsan

hari ni hari untuk rilex-rilex je...kerja kat unit exam dah siap, x-compile pun dah buat...students pun dah cuti, kelas tak ada...memang horay la nampaknya...horay kejap je sebab minggu depan datang kerja lain lak...print transkrip, attend kursus...hehe...

tadi sempat la borak-borak kejap dengan akak-akak officemates...macam-macam cerita keluar...dari hal-hal kesihatan sampai la barang kegunaan rumah...gosip-gosip tak ada ya kali ni sebab semua perkongsian ilmu je...dalam banyak-banyak cerita tu aku tertarik la dengan satu produk berkaitan kesihatan ni...PATI DELIMA GULSAN...akak-akak ni bagitau banyak khasiat dia...ada sorang akak tu mak dia ada darah tinggi dengan kencing manis...bila ambil pati ni alhamdulillah dengan kuasa Allah dah semakin baik...sebelum ni dah macam-macam ubat dan cara dia buat...

sambil-sambil tu aku pun rajinkan tangan la tanya dengan pakcik GOOGLE pasal pati ni...banyak betul khasiatnya...memang nak cuba la gak...lagipun dari hari tu mak aku dah suruh makan buah delima, tapi aku je yang malas sebab nak abiskan sebiji tu 'bercinta' la jawabnya...biji halus sangat...penat nak habiskan...ni bila tau ada pati macam ni lagi senang...terus ngap je...haha...tak senonoh betul ayat...so aku nak share la khasiat buah delima ni kat semua pembaca blog ni...macam ramai je yang baca kan...perasan betul...keh3...khasiat yang paling menarik bagi aku ialah sebab sesuai untuk kerharmonian rumah tangga...untuk jaga yang dalam-dalam tu...hehe...ops...sensored...

ni la rupanya PATI DELIMA GULSAN tu...

~KHASIAT PATI DELIMA GULSHAN~

Pati Delima Pekat Penuh Khasiat! 100% perahan buah delima tulen, mengandung khasiat semulajadi utk menjaga kesihatan tubuh badan secara menyeluruh dan berupaya merawat pelbagai jenis penyakit.. InsyaAllah..

Antara khasiat delima yg dikenal pasti dan teruji ialah:-

  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
  2. Melancarkan peredaran darah
  3. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus)
  4. Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita
  5. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
  6. Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan
  7. Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout
  8. Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala
  9. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas...InsyaAllah...
  10. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi (nie untuk pasangan yang dh berkahwin yea..)
  11. Memelihara kada keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut)
  12. Merapatkan rahim dan juga menyuburkan rahim >>> kembali dara. InsyaAllah
  13. Mencuci darah kotor dan mencantikkan kulit muka dari dalam
  14. Awet muda...sentiasa amalkan dari sekarang..tengok lah dalam 10 tahun lagi (jika dipanjangkan usia)...
  15. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
  16. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
  17. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung.....Hadiahkanlah kepada ayah bonda tersayang...!!! :)
  18. Anda hamil??? Pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi anda, di samping membantu tumbesaran janin...
  19. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah
  20. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
  21. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata
Additional info >>>

Buah delima atau nama saintifiknya Punica granatum mempunyai pelbagai keistimewaan, selain dari sedap dimakan, ia juga mempunyai kebaikan dari segi kesihatan.

Khasiatnya tinggi kaya dengan zat sodium, riboflavin, thiamine, niacin, vitamin C, kalsium dan forsforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi penyakit jantung, cepat tua dan barah.Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun lalu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Jus Delima mempunyai banyak khasiat. Antaranya ialah:-
  1. Melancarkan dan menstabilkanperedaran/perjalanan darah
  2. Mengembalikan fungsi jantung dan hati kepada tahap normal 
  3. Membersihkan hati dan urethra
  4. Memperkuatkan sistem penghadaman
  5. Membuang lemak-lemak berlebihan
  6. Meningkatkan tenaga
  7. Mencegah ‘morning sickness’
  8. Membantu menyesuaikan hormon ketika haid
  9. Mencantikkan dan mencerahkan kulit
  10. Membantu menyembuhkan penyakit diabetes
  11. Boleh meghilangkan kahak
  12. Mencegah ketidaksuburan/kemandulan dan meningkatkan kekuatan tenaga batin
  13. Mencegah Alzheimer dan nyanyuk di kalangan orang tua
Diingatkan bahawa kita hanya berusaha...yang akan sembuhkan adalah dari ALLAH TAALA...

kredit to

nota kaki: rehat ni gak aku nak pergi kedai tu nak beli pati delima gulsan ni...hehe...semangat betul kan...

update: mak aku dah cuba dah...sebelum ni gula dalam darah dia tinggi...lepas amakkan minum pati ni 2 kali sehari, sekali pagi dan sekali malam alhamdulillah kembali normal dah...tekanan darah dia pun dah stabil...kalau tak selalu naik tinggi...so kepada siapa-siapa berminat nak cuba pati delima ni boleh la PM aku...sila03fs@yahoo.com...boleh kasi best price punya...hehe...

8 comments:

boya888 berkata...

Alhamdulillah..sebenarnya sy baru balik dr pasar malam. Dan baru je sy beli pati delima gulsan ni. Dah sampai rumah relax2 jap saja bukak google search pati delima tengok kuar tajuk pati delima gulsan. Terus baca, banyak sunguh khasiat pati delima ni. Info yg sgt berguna.

sila1209 berkata...

boya888: memang byk khasiatnya...salah satu makanan rasulullah saw...

ZURYANTI BINTI ZAINAL ABIDIN berkata...

Setelah seminggu minum pati delima kulit sy rasa lembut. secara jujurnya saya sukar nak percaya semua ni. lps minum jugak sy asyik buang angin. memang nampak perbezaan dr sebelum ni. jd insyaAllah sy akn terus amalkan minum jus delima ni.

Embun Suraya Binti Ariffin berkata...

Rasanya pun sedap,masam masam manis.!

Tanpa Nama berkata...

gulshan ni sesuai untuk semua peringkat umur ke?:) yang belum berkahwin boleh mkan ke?

Tanpa Nama berkata...

sy stju ngn zuryanti..sy pon br mkn xsmpi satu botol rs mmg ade byk perubahan terutama skali kt kulit ni..mmg makin lembut je..

Tanpa Nama berkata...

saya dah rasa pati ni, kenapa rasanya sgt manis? bukan apa saya takutla kalau ada campuran gula. tapi kalau manis asli kira okayla. bagi sy rasanya masam2 manis mmg sedap. tak perlu bancuh dgn air. IDA

sila1209 berkata...

semua org bleh mkn..tp utk kanak2 tu x sure..yg blom kawen pun elok amalkan sebab byk khasiatnya..bg sy x la manis sgt..manis2 buah gitu..hehe

Catat Ulasan